Kotkan Erotuomarikerhon Turo Veinille arvo-ottelutuomarointeja!

28.9.2022

Turo Veini

Regions' Cup -finaali ja U16-maaottelu kotkalaiskomennossa

KotETK:n Turo Veini on valittu erotuomaroimaan lauantaina 1.10. klo 19.00 Helsingin Olympiastadionilla pelattavan Regions' Cupin finaalin SexyPöxyt (Espoo) - Hyvinkään Palloseura. SexyPöxyt ovat lähellä nousua ensi kaudeksi Kakkoseen ja vastaavasti HyPS on jo varmistanut nousunsa Kolmoseen.

Tietämättömille tiedoksi Regions’ Cup on Suomessa järjestettävä valtakunnallinen miesten jalkapallokilpailu, joka on tarkoitettu Suomen Palloliiton piirisarjoissa eli Kolmosessa ja sitä alempana pelaaville seuroille ja se pelattiin ensimmäisen kerran kaudella 2012. Regions' Cup:n puolivälierävaiheeseen pääsi Suomen Cupissa parhaiten menestyneet kahdeksan piirisarjaseuraa, joista siis kaksi parasta selviytyi finaaliin.

Suomen Cupiin osallistui 314 joukkuetta, joista siis 260 kilvoitteli pääsystä Regions' Cupin finaalivaiheeseen. Regions' Cupissa saavat pelata vain amatööristatuksella pelaavat pelaajat, joten ammattilaispelaajat ovat suljettu kilpailun ulkopuolelle..

Lisäksi Turo erotuomaroi perjantaina 7.10. klo 11 Eerikkilässä pelattavan U-16 -poikien maaottelun Viro - Suomi. Turo on myös neljäntenä erotuomarina edellisenä päivänä 6.10. pelattavassa Pohjois-Irlanti - Viro -ottelussa.

27-vuotias Turo on aloittanut erotuomariuransa vuonna 2010 ja tuominnut ensimmäisen Kolmosen pelinsä 2016 ja Kakkosen debyytti tapahtui kolme vuotta myöhemmin 2019.

Kerho onnittelee Turoa valinnoista ja sitä edeltäneestä pitkäjänteisestä työstä erotuomaritoiminnassa!